Sommersalget er startet i Odense Zoo: 20% flere køber billet, når solen skinner

Træning af sibiriske tigere i Odense ZOO, foto: Ard Jongsma

Af: Johan Mussmann

Sommerens solstråler lå i weekenden lunt over Fyn, og dette kunne mærkes på billetsalget i den fynske dyrepark, der lørdag og søndag kunne byde 5657 dyreglade gæster velkommen. En stigning på omtrent 20 procent, målt op med billetsalget fra forrige weekend.

– Vi kan tydeligt mærke at det er blevet forår i Odense Zoo, fortæller marketingschef i Odense Zoo Julie Groth.

For selvom Odense Zoo har åbent hele året, og har forsøgt at gøre parken mere attraktiv i vintermånederne, er det ifølge Julie Groth stadig svært at konkurrerer med sommerens varme.

– Der er en helt klar sammenhæng mellem godt vejr og billetsalg. Vi sælger klart flere billetter i de varme måneder.

Håber på tørvejr

Selvom vi er gået ind i solskinsmånederne, og dermed er begyndt at kunne hilse på det lune sommervejr, er det ikke ensbetydende med at billetsalget i Odense Zoo altid er højt. For selvom der overordnet er en stor forskel på, hvor mange gæster der er om sommeren i forhold til om vinteren, er der nemlig også stor sammenhæng mellem regnvejr og lavt billetsalg.

– Hvis der er lovet regnvejr om formiddagen, er vi meget kede af det i Odense zoo. Regnvejr er nemlig lige med færre gæster.

Men hvis det holder tørt, er det ikke kun flere gæster i weekenderne Odense Zoo kan se frem til. I hverdagene kan parken nemlig glæde sig til et større fremmøde blandt fynske skoleelever fra Hunderupskolen, der i forårsmånederne gør stor brug af deres årskort til parken.

– Vi bruger det lige så tit vi kan komme til det. Mest i skoletiden, men vi kan godt lide at komme der, Fortæller pædagogisk assistent på Hunderupskolen Dorte Lau.