OB’s kommercielle chef mener ikke, at klubben risikerer at tabe tilhængernes støtte på trods af prisstigninger og en presset kundeservice på stadion under en spilmæssig krise.
Om aftenen onsdag d. 27. september var en håndfuld OB-fans samlet på Kickoff Sportspub i Odense, hvor blåhvid-stribede trøjer pletvist pyntede på væggene.
”Det er tungt at være OB-fan for tiden,” sagde den 56-årige sæsonkortholder, Flemming Berg Jensen, som er ejer af Kickoff Sportspub. D. 25. september bragte Fyens Stiftstidende et debatindlæg, hvor Jensen retter skarp kritik mod ledelsen i klubben.
”Det er som om, at klubben er ligeglad med os fans,” fortsatte OB’eren og kiggede ud i den halvtomme bar.
”En ting er det spilmæssige, men når stadionoplevelsen heller ikke bliver bedre, kan man ikke tillade sig at hæve prisen på billetter og sæsonkort”. Han mener, at der bør være flere fordele for sæsonkortholdere og at kundeservice skal forbedres, hvis OB’s fans skal holdes til ilden.
Sæsonkortholderen Brian Otto på 44 år, stemte i og hævede glasset: ”Vi får en gratis fadøl ind i mellem. Vi må til gengæld stå i kø i en halv time for at få den,” sagde han og tilføjede: ”Vi har været trofaste år efter år, på trods af prisstigninger. Vores loyalitet bør belønnes”.
”Historisk set, har vi altid ligget lavt på billetpriser i forhold til andre superligahold”, fortalte OB’s kommercielle chef, Jack Jørgensen, og lænede sig tilbage i stolen på det sparsomt møblerede kontor i Ådalen. Han ser en klub i balance, når det kommer til forholdet mellem ledelsen og fanbasen.
”De lange køer og manglende frivillige i boderne piner også mig, men vi gør hvad vi kan”, fortsatte han. Jørgensen forklarede, at en del af OB’s strategi er at appellere til fans i alderen 15-25 år, hvorfor mangeårige fans som Flemming Berg Jensen og Brian Otto kan føle sig overset.
”Er man sæsonkortholder fordi, at man vil have fordele til sig selv, eller om man er sæsonkortholder fordi, at man vil yde støtte til klubben?”, sagde OB-chefen, som svar på de to tilhængeres kritik. ”Vi vil ikke købe vores fans,” understregede han.
”Jeg er ikke nervøs for, at vores fans vender os ryggen. Selvom, at der er lange køer og priserne er steget, har vi slået rekord på antal solgte sæsonkort til denne sæson,” sagde chefen selvsikkert.